oranje boven - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Tuktuk - WaarBenJij.nu oranje boven - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Tuktuk - WaarBenJij.nu

oranje boven

Door: joyce

Blijf op de hoogte en volg Tuktuk

16 Juli 2007 | Nederland, 's-Hertogenbosch

ik ben alweer een hele tijd terug in bangkok. en er is veel gebeurd de afgelopen weken: ik heb een bronchitis (door het ‘koude’ weer in nederland/belgie), een ontstoken en ondertussen verwijderde verstandskies en hevige allergische reactie op peniciline gehad. steven heeft een nieuwe baan als orthopaedic advisor/manager bij handicap international in tibet aangenomen, is op icrc training in cambodja geweest (hierover meer in het volgende bericht) en heeft daar nog een voedselvergiftiging opgelopen.

momenteel wachten we, in goede gezondheid, op belangrijke papieren van de tibetaanse authoriteiten die we nodig hebben om onze visums/vergunningen voor china en tibet te kunnen regelen op de ambassade in bangkok. naar alle verwachtingen arriveren we de laatste week van juli in lhasa (tibet).

in mei ben ik een kleine twee weken in nederland/belgie op bezoek geweest, eigenlijk om de verkoop van ons appartement te regelen. maar door allerlei problemen heb ik alleen de verhuizing echt kunnen regelen (het appartement is een maand later pas verkocht!). met hulp van rita, swa en marlous staat alles nu veilig in de garage van steven’s ouders in lichtaart.

op schiphol werd ik thuis verwelkomd door de douane. thuis? waar is mijn thuis vroeg ik me af. eigenlijk ben ik al een hele tijd niet meer ‘thuis’ in nederland. maar na een nachtje in ons appartement in antwerpen bleek ook dat mijn thuis niet meer te zijn. na een jaar in thailand is bangkok mijn stad geworden, mijn thuis.

papa en mama zijn me in alle vroegte komen ophalen. ik keek even vreemd op dat papa aan de ‘verkeerde kant’ in de auto stapte. ’s avonds zijn we met de hele familie (maar zonder steven) gaan eten bij pan en koek. waar ik een werkelijk waar gigantisch bord met steppegras en spareribs voorgeschoteld kreeg. na een jaar thaise porties was ik me aan het bedenken hoe ik dit bord in hemelsnaam helemaal leeg zou moeten gaan eten. opgelucht zag ik dat zelfs marcel moeite had met zo’n flinke portie.

heb van zondag tot/met dinsdag verhuisd. eerst nog heerlijk ontbeten met cynthia, marcel en laura. zo’n vers broodje paté of ei is na een jaar afkicken echt om je vingers bij af te likken. marlous heeft zondag getaxied, ingepakt en vooral veel bijgepraat. en samen met mij gewacht op de sleutelmaker (de makelaar had per ongeluk ook de oude sleutel meegenomen waardoor we niet binnen konden, hoewel die dit hevig ontkende...). maandag heb ik papierwerk geregeld en ’s avonds een thee-tje gedronken bij sara. dinsdagochtend stonden rita, swa en de verhuizers al om acht uur voor de deur. voor de lunch stond alles al in lichtaart. de rest van de dag ben ik heerlijk verwend door mijn schoonouders.

woensdagochtend naar school geweest en ’s middags met mijn mama gaan winkelen in ’s-hertogenbosch. donderdag was familiedag, zowel met mijn familie als die van marlous! en de hereniging met mijn geliefde laarzen (het enige wat ik bangkok gemist heb...). vrijdag was gezellige & melige zussendag in utrecht. zaterdag als van ouds met mijn mama ’s ochtends naar de stad geweest en ’s middags geluncht met die papa erbij. ’s avonds bijgekletst met mijn favoriete tante (rian natuurlijk!) en gebabysit op laura.

zondag met de familie schoenmakers een rondje ijzeren man gedaan en een jummie brabantse lunch opgesmikkeld. ’s avonds frietjes gegeten met de hele familie. maandag een dagje antwerpen met mijn mama. eerst papierwerk geregeld bij de notaris en op het districtshuis en daarna samen ’t stad onveilig gemaakt. dinsdag was het dan eindelijk conny-dag. nieuwe huis bewonderd. tussen de middag gegeten met coen en iris. samen de hele dag bijgekletst en nog niet uitgepraat.

woensdag was het tijd om naar huis te gaan. met een dubbel gevoel. ik heb steven ontzettend gemist en wilde dus graag terug naar mijn lieve husband, maar tegelijkertijd heb ik zo’n heerlijke tijd gehad bij mijn familie en vrienden dat ik nog geen afscheid wilde nemen.

ps. dankjulliewel, cynthia, marcel en laura, dat ik bij jullie mocht logeren. ik heb heel erg genoten van onze tijd samen en kon me geen beter ‘hotel’ wensen! o, en uhm sorry van het brood...

  • 16 Juli 2007 - 16:37

    Marlous:

    Zozo, jullie hebben beiden de nodige ziektes gehad. Maar ja, je kan natuurlijk ook in het saaie Nederland blijven en gezond zijn. Ik ben benieuwd hoe alles gaat lukken met jullie visum enzo. Had verwacht om jullie al in Tibet te zien. Hier is alles goed en ik heb mijn eerste week als activiteitenbegeleider achter de rug.

    Grote kus Marlous

  • 17 Juli 2007 - 18:14

    Debby En Martijn:

    Hey!

    Wat leuk weer iets van jullie te vernemen! Wat een veranderingen allemaal. Snoepreisje naar Cambodja, baan in Tibet, klinkt geweldig!
    Goed gehad in Cambodja? Jullie hebben daar vast jullie ogen uit gekeken, wij kunnen t weten!

    Ben benieuwd hoe jullie avontuur verder gaat! Als we nog ns in de buurt zijn komen we weer langs ;))

    Groetjes Martijn en Debby

  • 27 Juli 2007 - 09:40

    Sarah & Thomas :

    Hopelijk hebben jullie nog een paar dagen kunnen genieten van jullie Thaise "thuis"front.Na de ambassade receptie hebben wij samen met de bende nog een hippe bar opgezocht. Waar zitten jullie nu? Laat iets weten als je online bent!!
    Thaise groetjes uit Bangchang!

  • 02 Augustus 2007 - 15:51

    Cynthia:

    Ben benieuwd of jullie goed in Tibet zijn aangekomen? Laat snel wat van je horen! Groeten Cynthia

  • 03 Augustus 2007 - 13:06

    Free:

    Waar zit je nou? Ben je nog in Bangkok of alweer in Tibet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tuktuk

built up a nice life in antwerp but applied for a job in thailand anyway, got hired and a month later we were married and living in bangkok. discovered living in asia really suits us, so we decided to stay and see more of this wonderful part of the world. after a 'quiet' year in tibet we moved to hong kong's lamma island but within a year we were living in Australia. and now? we will just have to see what comes our way…

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 46005

Voorgaande reizen:

26 April 2006 - 27 April 2006

Onze uit de hand gelopen huwelijksreis

Landen bezocht: